Turul Állatorvosi Rendelő és Patika Aszód

Macska ivartalanítás

Turul Állatorvosi Rendelő Aszód Cica

Macska ivartalanítás

Gátolja meg ivartalanítással a nem kívánt almot és az ivaros macskák egészségét fenyegető megbetegedéseket!

Bejelentkezés, információ: +36 30 828 1679

8 tény, amit a macskák ivartalanításáról tudni kell

A macskák ivartalanítása a felelős állattartás alapja. A nem kívánt szaporulat megelőzésével csökken a kóbor macskák száma, akikre valószínűleg csak szenvedés vár.

A kandúr és nőstény macskákat is az ivarérés előtt, 6-8 hónapos korban ajánlott ivartalanítani.

A macskáknak nincs szükségük arra, hogy egyszer vagy többször utódaik legyenek.

Ivartalanítás után pozitív irányba változnak a macskák magatartása:

• a kandúrok leszoknak a kellemetlen jelölésről, kevésbé lesznek agresszívak. A verekedések közben szerzett harapott, karmolt sebek okozta tályogok, fültőmirigy gyulladás, szemek szaruhártya sérüléseinek száma csökken,
  • a nőstények tüzelésével járó jellegzetes, hangos nyervogás végleg megszűnik a jelöléssel együtt. Az ivaros nőstények így jelzik a kandúroknak a tüzelés tényét,
  • általános tapasztalat, hogy ivartalanítást követően a kandúr és nőstény macskák is jóval ragaszkodóbbak és kedvesebbek lesznek gazdáikhoz.

Megszűnik a folyamatos kóborlás, a napokig, akár hetekig tartó eltűnés. A kijárós ivartalanított macskáknak kisebb teritóriumot járnak be, ezzel csökkentve a lehetőségét annak, hogy elütik őket vagy idegen kutyák áldozataivá válnak.

Több súlyos betegség kialakulásának kockázata csökken ivartalanítás után:

• ivartalanított kandúroknál minimális az esélye például a prosztata gyulladás, a prosztata tályog kialakulásának,
  • ivartalanított nőstények esetén az emlődaganatok kialakulása, az emlők mirigyszövetének túlburjánzásával járó elváltozások, a gennyes méhgyulladás megjelenése nagyon ritka.

Gyógyíthatatlan fertőző betegségeket, mint a macskaleukózis (FeLV), macska-AIDS (FIV), fertőző hashártyagyulladás (FIP) kisebb kockázattal kapnak el.

A csavargás, verekedés, párzás elmaradásával külső- és belső parazitákat (például: bolha, fülatka, féregpeték) kisebb eséllyel hurcolnak haza.

Elindult pontgyűjtő akciónk! Az ivartalanítás is 1 pecsétet ér a Turul Állatorvosi Rendelőben. Az összegyűjtött pecséteket kedvezményre válthatja be. Használja ki a lehetőséget!

Az ivartalanítás ára

Kérjük árainkról érdeklődjön telefonon vagy személyesen!

Időpontfoglalás, információ

Időpontért, bővebb információért hívja kollégáinkat:

Keressen fel a rendelőt személyesen:
2170 Aszód, Kossuth Lajos utca 65.